Doğan, Muhsin UğurGüvenç, UğurElmas, Çetin2020-04-302020-04-3020192148-2446https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME56WXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1876Bu çalışmada elektrikli araçlarda kullanılan Sürekli Mıknatıslı Senkron Hub (SM-HUB) motorların hız kontrolügerçekleştirilmiştir. SM-HUB motorlar yapısı itibariyle Fırçasız doğru akım motorlara (FDAM) benzerlikgösterse de rotor stator yapıları farklıdır. Klasik FDAM’larda rotor içerde iken bu tip motorlarda rotor dıştadır.Bu nedenle bu tip motorların pozisyon ve hız kontrollerinde alan etkili pozisyon algılayıcıları ilegerçekleştirilmiştir. Yükleme sistemi kayış ile SM-HUB motorların birbirine bağlanması ile yapılmıştır. Bu tipsistem doğrusal olmayan etkiye sahiptir. Sistemin uygulama sonuçlarının test edilmesi için TMS320F2812sayısal işaret işlemci ile denetlenen bir SM-HUB motorun sürücüsü tasarlanarak gerçekleştirilmiştir. Bu sürücügerçek zamanlı olarak çalıştırılmış, farklı hız ve yük koşullarında istenen performansı sağladığı görülmüştür.In this study, speed control of permanent magnet synchronous hub motors used in electric vehicles hasbeen realized. Although SM-HUB motors are similar to brushless DC motors, rotor and statorstructures are different. Whereas in conventional FDAMs, the rotor is inside, in this type of motors therotor is outside. For this reason, position and speed controls of this type of motors are performed withfield effect position sensors. The loading system is made by connecting the SM-HUB motors with thebelt. This type of system has a nonlinear effect. In order to test the application results of the system, aTMS320F2812 digital signal processor was designed and designed to drive an SM-HUB motor driver.This drive has been executed in real time and has been shown to provide the desired performanceunder different speed and load conditions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBahçe BitkileriBalıkçılıkBilgisayar BilimleriBilgi SistemleriBilgisayar BilimleriDonanım ve MimariBilgisayar BilimleriSibernitikBilgisayar BilimleriTeori ve MetotlarBilgisayar BilimleriYapay ZekaBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiBitki BilimleriBiyolojiBiyoloji Çeşitliliğinin KorunmasıÇevre BilimleriÇevre MühendisliğiDenizcilikDeniz ve Tatlı Su BiyolojisiEkolojiEndüstri MühendisliğiEnerji ve YakıtlarEntomolojiFizikAkışkanlar ve PlazmaFizikAtomik ve Moleküler KimyaFizikKatı HalFizikMatematikFizikNükleerFizikokimyaFizikPartiküller ve AlanlarFizikUygulamalıGenetik ve KalıtımGıda Bilimi ve TeknolojisiGörüntüleme Bilimi ve Fotoğraf TeknolojisiHücre ve Doku Mühendisliğiİmalat Mühendisliğiİnşaat Mühendisliğiİnşaat ve Yapı TeknolojisiJeokimya ve JeofizikJeolojiKimyaAnalitikKimyaİnorganik ve NükleerKimyaOrganikKimyaTıbbiKimyaUygulamalıLimnolojiMaden İşletme ve Cevher HazırlamaMalzeme BilimleriBiyomalzemelerMalzeme BilimleriKâğıt ve AhşapMalzeme BilimleriKaplamalar ve FilmlerMalzeme BilimleriKompozitlerMalzeme BilimleriÖzellik ve TestMalzeme BilimleriSeramikMalzeme BilimleriTekstilMantar BilimiMatematikMetalürji MühendisliğiMeteoroloji ve Atmosferik BilimlerMikroskopiMimarlıkMineralojiMühendislikBiyotıpMühendislikDenizMühendislikElektrik ve ElektronikMühendislikHava ve UzayMühendislikJeolojiMühendislikKimyaMühendislikMakineMühendislikPetrolNanobilim ve NanoteknolojiNükleer Bilim ve TeknolojisiOptikOrman MühendisliğiPaleontolojiParazitolojiPolimer BilimiRobotikSavunma BilimleriSpektroskopiSu KaynaklarıTaşınımTaşınım Bilimi ve TeknolojisiTelekomünikasyonTermodinamikYeşilSürdürülebilir Bilim ve TeknolojiZiraat MühendisliğiZiraatToprak BilimiElektrikli Bir Aracın Sürme Sisteminin DenetimiControl of A Electric Vehicle Drive SystemArticle71541552