Taşgit, Yunus EmreFettahoğlu, Ebru2021-02-252021-02-252016https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrIBJc5GRUTAApUAMI_Lx5NbAp504dom9S9hFPFrU_N0ohttps://hdl.handle.net/20.500.12684/8102YÖK Tez No: 441154Bu araştırmanın amacı, KOBİ'lerin sektör yapısı, kurum kültürü ve yenilik stratejileri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Düzce ilinde faaliyet gösteren KOBİ'lerdeki (küçük ve orta büyüklükteki işletmeler) üst ve orta düzey yöneticiler oluşturmaktadır. Bu kapsamda 202 yöneticiye ulaşılmış ve araştırmada 202 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; kurum kültürü tarzlarından şebekeleşmiş ve bölümlenmiş kurum kültürü, alıcıların pazarlık gücünün yüksek olduğu sektör yapılarından en fazla etkilenirken, kar amacı odaklı ve topluluksal kurum kültürü ise tedarikçilerin pazarlık gücünün yüksek olduğu sektör yapılarından en fazla etkilenmektedir. Yenilikçilik stratejilerinden agresif strateji, kar amacı güden kültürden, savunmacı ve fırsatçı stratejiler ise topluluksal kurum kültürü tarzından en fazla etkilenmektedir. Son olarak analizler incelendiğinde yenilik stratejilerinden agresif ve savunmacı stratejilerin pazara giriş tehdidinin yüksek olduğu sektör yapılarından, fırsatçı stratejinin ise rekabet yoğunluğunun yüksek olduğu sektör yapılarından en fazla etkilendiği belirlenmiştir.The study aims to investigate relationships between sector structure, corporate culture and ınnovatıon strategıes of SME's. Quantitative research was used and data were obtained by using questionnaire technique. The research sample constitute of senior and middle level managers at SME's. A total of 202 questionnaires were evaluated. According to the results; while networked and fragmented corporate culture have most affected by the sector structure which bargaining power of buyers is high; communal and mercenary corporate cultures have most affected by the sector structure which bargaining power of suppliers is high. Aggressive innovative strategy has most affected by the mercenary corporate culture style, defensive and opportunistic innovative strategies have most affected by the communal corporate culture. Finally, aggressive and defensive strategies have most affected by the sector structure which threat of market entry is high. The opportunistic innovative strategy has affected by the sector structure which competition between rivals is high.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeBusiness AdministrationKOBİSmall and Medium Sized FirmsKurumsal kültürCorporate cultureSektörel yapısal değişimSector structural changingYenilikInnovationYenilik stratejileriInnovation strategiesSektör yapısı, kurum kültürü ve yenilik stratejileri arasındaki ilişki: Düzce'deki KOBİ'ler üzerinde bir araştırmaThe relationships between sector structure, corporate culture and innovation strategies: A study on SME in DüzceMaster Thesis1122