Gülduran, Çağla AslıŞahin Perçin, Nilüfer2024-12-282024-12-2820202146-5975https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1223651https://dergipark.org.tr/tr/pub/dusbed/issue/56237/622844https://hdl.handle.net/20.500.12684/16837Bu çalışmanın amacı,otel işletmelerinde işgörenlerin kişilik özelliklerinin sanal kaytarmadavranışı ve iş performansı üzerine etkisini incelemektir. Veriler,Marmaris/Muğla 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 392 otel çalışanıile anket aracılığıyla toplanmıştır. Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizive korelasyon analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, kişiliközelliklerinin, ciddi sanal kaytarma aktiviteleri ve çalışanların işperformansı üzerinde etkisi olduğu bulunmuştur. Uyumluluk özelliğinin ciddisanal kaytarma üzerinde negatif etkisi bulunurken, yeni deneyimlere açıklıközelliğinin ciddi sanal kaytarma üzerinde pozitif etkisi olduğu bulunmuştur.Aynı zamanda, dışa dönüklük, açıklık ve sorumluluk alt boyutlarının işperformansı üzerinde pozitif etkisi olduğu bulunmuştur. Son olarak sanalkaytarmanın iş performansı üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSanal kaytarmaİş PerformansıBusiness AdministrationBEŞ BÜYÜK KİŞİLİK ÖZELLİĞİNİN SANAL KAYTARMA DAVRANIŞI VE İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMAArticle1013756DergiPark: 622844