Kılıç, AbdurrahmanAkdemi, Ayşe Betül2023-07-262023-07-2620221308-8971https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1097206https://hdl.handle.net/20.500.12684/13270Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin özel ders işleniş süreçlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş ve durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu 17 öğretmen, 24 öğrenci ve 4 veliden oluşturulmuştur. Araştırma verileri 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, görüşme tekniği ile toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada özel ders öğrenme-öğretme sürecine öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyinin belirlenmesiyle başlandığı; derslerin öğrenci seviyesine ve ihtiyacına uygun yürütüldüğü görülmüştür. Özel ders süresinin belirlenmesinde paydaş kararlarının etkili olduğu ve zamana yayılmış dersin tercih edildiği belirlenmiştir. Özel ders öğrenme yaşantılarının toplu öğrenmeye göre öğrencinin akademik başarısı üzerinde daha etkili olduğu; bu durumun toplu öğrenmede ortalamaya göre ders anlatılması, öğretmenlerin sınıf yönetimiyle fazla zaman harcaması, konuyla ilgili örneklerin çeşitlendirilmemesinden kaynaklandığı belirlenmiştir. Özel ders öğretmenleri, öğrencilerinin gelişimlerini, derse katılımlarını ve sınav başarılarını takip ederek belirledikleri görülmüştür. Öğrenci ve velilerin merkezi sınavlarda avantaj sağlamak amacıyla özel derse yöneldiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, özel ders öğrenme-öğretme süreçlerinin akademik başarıya etkisi hakkında fikir vermesi açısından önemli görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessöğretim programıÖzel dersbirebir öğrenmealternatif eğitimÖzel Ders İşleniş Süreçlerinin İncelenmesiArticle1316887151097206