Göksoy, SüleymanTorlak, ElifUğuz, Beyza2024-12-282024-12-2820192146-5975https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909280https://dergipark.org.tr/tr/pub/dusbed/issue/51286/542555https://hdl.handle.net/20.500.12684/16940Son zamanlarda ortaya çıkan etkili okulliderliği paradigmalarından biri de dönüşümsel (transformational) liderlikmodelidir. Dönüşümcüliderlik örgüt üyelerinde büyük değişiklikleri etkileyen ve örgütün amaçlarınaadanmışlık inşa eden liderlik olarak da tanımlanır. Birçok araştırma sonucunagöre dönüşümcü liderlik; lider etkililik oranları, grup ve örgüt performansı vetakipçilerinin iş memnuniyeti ve motivasyonu ile pozitif bir şekildeilişkilidir. Araştırmanın amacı öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okulmüdürlerinin dönüşümcü liderlik rolünü ne derece sergilediklerini tespitedebilmektir. Araştırmada nitelaraştırma desenlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmaçalışma grubu farklı eğitim kademelerinden sekiz eğitim kurumundan oluşmuştur.Eğitim kurumları müdürlerinin dönüşümcü liderlik rollerine ilişkin araştırmaya,bu okul kurumlarında görev yapan 59 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma verileri betimselyaklaşımına göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, tüm okullardakiokul müdürlerinin yüksek ahlaki standartlara sahip olduğu görülmektedir. Ancakaraştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğunun görüşüne göre ise okul müdürleriöğretmenlerde hayranlık uyandırmamakta ve rol model oluşturmamaktadırlar.Ayrıca öğretmenler okul müdürünü benimseyip ve onabenzemeye çalışmadıklarını da dilegetirmektedirler.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul müdürüliderlikidealleştirilmiş etkiilham verici motivasyonentelektüel uyarımOKUL MÜDÜRLERİNİN DÖNÜŞÜMCÜ (TRANSFORMATIONAL) LİDERLİK ROLLERİArticle92209222DergiPark: 542555