Aydın, MeryemBekar, Ebru ÖzenGören, Şerife YılmazSungur, Mehmet Ali2020-04-302020-04-3020161303-00352147-3064https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBeE5UTXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1156Toplumsal cinsiyet rolleri; geleneksel olarak kadınlarla ve erkeklerle ilişkili olduğu kabul edilen rolleri ifade etmekte ve toplumda kültürel olarak kadına ve erkeğe uygun görülen kişilik özellikleri ve davranışları içermektedir. Toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet algısına paralel olarak toplumun tüm değerlerinden etkilenmektedir. Geleneksel-ataerkil bakış açıları toplumda kadınların statüsünü olumsuz yönde etkilemekte ve kadınların toplum içerisinde istenilen statüye ulaşmasını engelleyerek erkeklerin gerisinde kalmasına neden olmaktadır. Çoğunluğunu kadınların oluşturduğu ve insanlara yaşamlarının bir döneminde etkisi olan hemşirelik mesleğinin toplumsal cinsiyet rollerine bakışı önemlidir. Bu araştırma, bir sağlık yüksekokulunda öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin lisans eğitimi sürecinde toplumsal cinsiyet konusundaki tutumları ile bununla ilişkili olabilecek faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini bir sağlık yüksekokulunda öğrenim gören, araştırmanın yapıldığı dönem olan 01 Eylül-01 Aralık 2015 tarihleri arasında okula devam eden ve araştırmaya katılmayı kabul eden 217 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin sosyodemografik özellikleri ve araştırma kullanımında etkili olabileceği düşünülen faktörleri belirlemek amacıyla hazırlanan, 12 sorudan oluşan "Tanıtıcı Bilgi Formu" ile "Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği" ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadaki tüm verilerin tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalaması 104,7612,67 olup öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının eşitlikçi yönde olduğu ve hemşirelik eğitiminin eşitlikçi tutuma olumlu etkisinin olduğu görülmüştür.Gender roles which define accepted roles associated with women and men, include behaviours and personality characteristics considered for women and men. Gender roles are effected from all society's values in parallel to gender perception. Conventional perspective adversely affects the status of women in society and it causes woman behind the man by preventing them to reach the desired status of women in society. The nursing (mostly women and they have an effect on people's period of life) profession's perspective on gender roles is important. The aim of this study was to obtain attitudes about gender and determination of factors related with this topic for nursing students who studies in health high school during educational period. This study is a descriptive research. This study was conducted on 217 students who continue to school during 01 September-01 December 2015 and agree to participate in this research. 'Information Form' and 'Gender Roles Attitudes' were utilized as data collection tools. All data's descriptive statistics were calculated in this study. Results showed that, 80.6 and 19.4% of students showed equitable and conventional attitudes, respectively. Consequently, nursing edcation positively effected equitable attitudes.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessHemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin TutumlarıAttitudes Of Nursing Students Regarding Togender RolesArticle161223242