Çelik, Meryem2025-03-242025-03-2420172458-9624https://hdl.handle.net/20.500.12684/19469Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlikleri ve bu özyeterlikleri ile  çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013 yılında okul öncesi eğitimi lisans programına devam eden drama dersi almış 216 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Özyeterlik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik düzeylerinin cinsiyet açısından değişmediği ancak, sınıf düzeyi açısından değiştiği bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYaratıcı drama|okul öncesi öğretmen adayları|özyeterlikOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZYETERLİKLERİNİN İNCELENMESİArticle42124134