Oğuz, EmelAcaray, MineTurfan, NazÜnal, Funda2024-12-282024-12-2820232980-2881https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3310413https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijdes/issue/82152/1338260https://hdl.handle.net/20.500.12684/17142With industrialization and urbanization, people increasingly distanced themselves from nature and this affected children and pre-school children the most. It has become a necessity to give nature awareness to preschool children who have to study in boring and closed areas. In this study, what was taught to preschool children about environmental awareness in Turkiye and the main articles evaluating this subject were reviewed and evaluated.Sanayileşme ve kentleşme ile birlikte insanların doğadan giderek uzaklaşması en çok çocukları ve okul öncesi çocukları etkiledi. Sıkıcı ve kapalı alanlarda çalışmak zorunda kalan okul öncesi çocuklara doğa bilincinin kazandırılması bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışmada Türkiye'de okul öncesi dönem çocuklarına çevre bilinci konusunda ne öğretildiği ve bu konuyu değerlendiren başlıca makaleler incelenip değerlendirilmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccesspreschoolenvironmental awarenesskindergarteneducationenvironmental educationokul öncesiçevre bilincianaokulueğitimçevre eğitimiThe review of studies on environmental awareness of preschool children in TürkiyeTürkiye'de okul öncesi çocukların çevre bilinci araştırmalarının incelenmesiArticle12165172DergiPark: 1338260