Yılmaz, BurhanAktaş, Erencan2021-12-012021-12-012021https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-WwhhDS_Yxs4VB9ZxSi8oh5wbFEb-jQ9mMxHrC-SgiUfhttps://hdl.handle.net/20.500.12684/8857Sanat eserlerinde korkutucu öğelerin varlığı üzerine başlayan bu araştırmada, korkutucu öğelerin tarihin belli dönemlerindeki sanata etkileri ve sanatçılara yansımaları üzerine incelemelere yer verilmiştir. Sonrasında popüler kültürde karşımıza çıkan varlıklar üzerine bir araştırma serüveni başlamıştır. Birinci başlıkta savaş korkusu ve kendi bilinçaltını ele aldığımız Francisco Goya ile Cehennem ve Demon gibi bir diğer korkutucu öğeler alt başlıklarda ele alınmıştır. İkinci başlık ile birlikte güncel sanat, 1968 sonrası olarak ele alınmıştır. Güncel sanat ile çokça karşımıza çıkan palyaço, zombi ve öteki bedenlerin dehşet ile ilişkileri tanımlanmıştır. Bu öğeler, Çağdaş Sanatta ve içerik olarak çalışmada, 19. yüzyıl düşünürleri Sigmund Freud ve Ernest Jentsch'in Tekinsiz kavramları ve kendinden önceki Tekinsiz kavramlarından etkilenerek Masahiro Mori'nin 1970 yılında ortaya attığı "Tekinsiz Vadi" kuramı üzerinden geliştirilmiştir. Mori'nin Tekinsiz Vadi kuramını açıkladığı grafikte bulunan denklem içerisinde popüler kültüre ait korkunç denilecek nesnelerle karşılaşılmıştır. Çalışmanın ikinci başlığında dehşete düşürücü varlıkların günümüz sanat eserleri ile arasında ilişkiler kurularak çözümlenmiştir. Araştırmamın içeriği kendi atölye çalışmalarımı da etkilediği için popüler kültürün korkutucu nesneleri, popüler kültüre ait teknoloji ile bütünleştirilerek çalışmalarımın ağırlığı dijital boyamalara ya da kinetik heykellere verilmiştir. Bu çalışmada Mori'nin Tekinsiz Vadisi esas alınmıştır ve Mori'nin kavramı ile sanatın içerisindeki korkutucu nesnelerin nasıl ele alındığının cevapları bulunmuştur.In this research, which started on the existence of scary elements in works of art, examinations on the effects of art in certain periods of history and their reflections on artists were included. Afterwards, a research adventure started on beings that we encounter in popular culture. In the first title, Francisco Goya, where we deal with the fear of war and his own subconscious, and other scary elements such as Hell and Demon are discussed in sub-headings. Along with the second title, contemporary art has been discussed as after 1968. The relationship between clowns, zombies and other bodies, which we come across with contemporary art, with horror has been defined. These elements were influenced by the Uncanny concepts of 19th century thinkers Sigmund Freud and Ernest Jentsch and the Uncanny concepts before him, and developed through Masahiro Mori's theory of "Uncanny Valley" in 1970 in Contemporary Art and in our work as content. In the equation in the graph in which Mori explains the Uncanny Valley theory, terrible objects of popular culture are encountered. In the second title of our study, frightening beings have been analyzed by establishing relationships with contemporary artworks. Since the content of my research also affected my own workshops, the frightening objects of popular culture were integrated with technology belonging to popular culture, and the weight of my work was given to digital paintings or kinetic sculptures. In this research, Mori's Uncanny Valley was taken as a basis and answers were found on how to deal with Mori's concept and scary objects in art.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGüzel SanatlarFine ArtsÇağdaş SanatDehşetKorkuKorkunç.Contemporary ArtHorrorScaryÇağdaş sanatta imge olarak dehşetHorror as image in contemporary artMaster Thesis1104661941