Bayrı, HakanSapancı, Ahmet2024-08-232024-08-232022https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1176364https://hdl.handle.net/20.500.12684/15244Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordanmasında, algılanan öz düzenleme ve psikolojik kırılganlık değişkenlerinin etkisinin incelenmesidir. Belirlenen amaç doğrultusunda bu üç değişkenin; öğrenim görülen fakültelere, öğrencilerin memnuniyetine ve cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. İlişkisel tarama tipi yöntemi ile yapılan araştırmanın çalışma grubunu Düzce Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde (Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, işletme Fakültesi, Teknoloji Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Sağlık Bilimleri Sosyal Bilimler, Fen ve Edebiyat Fakültesi ve Orman Fakültesi) öğrenim gören toplam 1112 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, “Psikolojik iyi Oluş Ölçeği”, “Algılanan Öz-düzenleme Ölçeği” ve “Psikolojik Kırılganlık Ölçeği” kullanılmı?tır. Araştırmanın çoklu doğrusal regresyon kullanılarak yapılan nicel analizi sonucunda, üniversite öğrencilerinin öz-düzenleme ve psikolojik kırılganlıklarının, psikolojik iyi oluş düzeylerini anlamlı düzeyde yordadığı gözlemlenmiştir. Öğrencilerin psikolojik iyi oluşlarını, algıladıkları öz-düzenleme düzeyleri olumlu yönde etkilerken; psikolojik kırılganlıklarının olumsuz yönde etkilediği görülmütür.tr10.17755/esosder.1067433info:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin yordanmasında öz-düzenleme ve psikolojik kırılganlığın rolüArticle2184144614641176364