Taşgit, Yunus EmreDemirel, Oğuz2020-04-302020-04-3020161309-0712https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFME5UYzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/2002Bu çalışmanın amacı, işletmelerin inovasyon süreçleri ile ilgili performanslarını ölçmede kullanabilecekleri kriterleri belirlemeye çalışmak ve bu kriterler doğrultusunda araştırmaya katılan işletmelerin performans düzeyini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini TR42 Doğu Marmara Bölgesi'ndeki teknoparklarda faaliyet gösteren bilişim işletmeleri oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, işletme yöneticileri ile gerçekleştirilen görüşmeler aracılığıyla toplanmış, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri birlikte kullanılarak değerlendirilmiştir. Belirlenen kriterler doğrultusunda katılımcı işletmelerin inovasyon süreçlerinin performansına bakıldığında "fikir üretme aşaması" performansının çok düşük olduğu, "deneme sürüm" ve "tam sürüm" aşamalarının performanslarının yüksek olduğu, "satış" aşamasının ise işletmelerce ciddi analiz edilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.The aim of this study is to define innovation performance measurement criteria for firms and measure their performance through these criteria. IT firms in technoparks at TR42 East Marmara Region are included in the study and qualitative research method is used. Data are collected through the interviews conducted with managers of IT firms and are analyzed with descriptive and content analysis techniques. After the analysis, some measurement criteria are introduced to measure the innovation performance. Results show that 'Idea Generation' stage is not taken seriously by these firms. Performances of 'Beta Version Development' and 'Full Version Development' stages are high. Firms have to analyze 'Sale' stage carefully.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatİşletmeİnovasyon Süreci Performansı Ölçüm Kriterlerini Nitel Bir Araştırma İle Belirleme: Bilişim Sektöründen BulgularDefining Innovation Process Performance Measurement Criteria with a Qualitative Research: Findings from IT SectorArticle82307331