Uğurlu, FundaDolmacı, AhmetAcar, Filiz Evran2020-04-302020-04-3020181308-21401308-2140https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14589https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBek16azJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/982Öğretmenlerinmeslekigelişimisonyıllardaeğitimingeliştirilmesinde önemli bir faktör olmuştur. Öğretmenlerin meslekigelişimine oldukça önem veren ülkelerin ise uluslararası sınavlardakibaşarısının, eğitim sistemlerinin niteliğinin ve öğrencilerinin öğrenmeçıktılarının da ileri düzeyde arttığı görülmektedir. Bu nedenle öğrencileriçin gelişmiş eğitim çıktılarının ortaya çıkarılması amacıylaöğretmenlerinihtiyaçduyduklarıbecerilerin,tutumlarınveyetkinliklerin iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmanın amacı;son yıllarda eğitimdeki başarılarıyla dikkat çeken Güney Kore, Japonya,Singapur ve Çin (Şangay) olmak üzere dört uzakdoğu ülkesindekiöğretmenlerin mesleki gelişim sürecine ilişkin kullanılan modellerinneler olduğunu araştırmaktır. Çalışma belirli bir konu ile ilgili bilgilerinözetini ve/veya bir sentezini sunduğundan bir derleme makalesi niteliğitaşımaktadır. Araştırmada uzak doğu ülkelerinde öğretmenlerin meslekigelişimi için uygulanmakta olan modellerin yanı sıra bu modellerinülkelere göre benzer ve farklı yönlerine de odaklanılmıştır. Bu altamaçlar dahilinde detaylı bir yerli ve yabancı literatür taramasıyapılmıştır. Elde edilen verilere göre uzak doğu ülkelerindekiöğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak için mentorluk, uzmanöğretmenlik, araştırma izni sistemleri-ücretli/ücretsiz izin sistemleri, ders araştırması, çevrimiçi öğrenme, öğretmen araştırma grupları veöğretmen transferi gibi modelleri kullandıkları tespit edilmiştir.Bu uygulamalar kapsamında öğretmenler deneyimli-uzmanöğretmen desteği alabilmekte, araştırma iznine sahip olabilmekte,işbirlikli olarak ders planlama ve öğretimi gerçekleştirebilmekte, gözlemyapabilmekte, sorunları tespit edip çözüm önerileri getirebilmekte,internet ortamlarından yararlanabilmekte ve çeşitli araştırmalaryapabilmektedirler. Böylece elde edilen sonuçlar eğitimin kalitesiniarttırmada, öğretmen yetiştirme sürecinde yapılabileceklere ilişkinönemli fikirler ortaya koymaktadır.The professional development of teachers has been an importantfactor in the development of education in recent years. It is seen thatthe success of the countries which give importance to the professionaldevelopment of the teachers in the international examinations, thequality of the education systems and the learning outputs of thestudents also increased. For this reason, it is aimed to improve theskills, attitudes and competencies that teachers need in order touncover advanced educational outcomes for students. The purpose ofthis study is to investigate what the models used in the professionaldevelopment process of teachers in four far east countries, South Korea,Japan, Singapore, and China (Shanghai), which have attractedattention in recent years with their success in education. The study is areview article as it provides a summary and / or a synthesis ofinformation on a particular topic. The study focused on similar anddifferent aspects of these models in the far eastern countries as well asmodels that are being applied for professional development of teachers.A detailed domestic and foreign literature search was carried out withinthese sub-objectives. Models such as mentoring, master/ head teacher,research sabbatical systems - paid / unpaid leave of absence, lessonstudy, online learning, teacher research groups and teacher transferhave been reached in the far eastern countries in order to ensure theprofessional development of the teachers.These practices have made it possible for teachers to take thesupport of expert or experienced teachers, to have the permission forresearch, to do lesson plans collaboratively, to do class observations, toanalyze problems and to bring solutions or suggestions, to benefit fromwebsites or web applications and to do various research studies. Thus,the results to be acquired can uncover important ideas in raisingteaching quality and in teacher training processtr10.7827/TurkishStudies.14589info:eu-repo/semantics/openAccessAile ÇalışmalarıAntropolojiArkeolojiAsya ÇalışmalarıBeslenme ve DiyetetikBeşeri BilimlerBilgiBelge YönetimiBilim Felsefesi ve TarihiCoğrafyaÇevre ÇalışmalarıDavranış BilimleriDil ve Dil BilimDin BilimiEdebi Teori ve EleştiriEdebiyatEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelErgonomiEtikEtnik ÇalışmalarFelsefeFilmRadyoTelevizyonFolklorHalkla İlişkilerHemşirelikHukukİktisatİletişimİşİşletmeİşletme FinansKadın AraştırmalarıKamu YönetimiKentsel ÇalışmalarKriminoloji ve Ceza BilimiKültürel ÇalışmalarMadde BağımlılığıMantıkMüzikNüfus İstatistikleri BilimiOrtaçağ ve Rönesans ÇalışmalarıOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmPsikolojiSağlık Politikaları ve HizmetleriSanatSiyasi BilimlerSosyal ÇalışmaSosyolojiTarihTiyatroUluslararası İlişkilerUzakdoğu Ülkelerinde Öğretmenlerin Mesleki Gelişim ModelleriProfessional Development Models Of Teachers In The Far East CountriesArticle132715251540