Ünveren Bilgiç, Emine NurArgün, Ziya2024-08-232024-08-232022https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1158969https://hdl.handle.net/20.500.12684/15249Araştırmanın amacı; matematik öğretmenlerinin öğretim tasarımı sürecinde materyal kullanımlarının incelenmesidir. Eylem araştırmasının nitel paradigmasıyla gerçekleştirilen araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapmakta olan sekiz öğretmenin katıldığı bir eğitim sürecinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar ile birlikte toplam onbir oturum gerçekleştirilmiş olup veriler yarı-yapılandırılmış görüşmeler, yazılı dokümanlar, video kayıtları ve odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ve sürekli karşılaştırmalı analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; katılımcıların eğitim öncesi öğretim tasarımlarında yer verdikleri materyallerin öğretmen kullanımına açık, öğrencinin yalnızca izleyebildiği yapıda olduğu görülürken; eğitim sonrasında öğrencinin yaparak-yaşayarak deneyimleyebileceği, öğretmenin sadece rehber olduğu materyallere yer verdikleri görülmektedir.en10.17522/balikesirnef.951308info:eu-repo/semantics/openAccessOrtaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Materyalleri Hakkindaki Anlayişlari Ve Ürettikleri MateryallerSecondary school mathematics teachers’ understanding of materials and materials they createArticle1623043251158969