Akar, FurkanKale, Murat2023-07-262023-07-262020https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/621795https://hdl.handle.net/20.500.12684/13468Dengesiz petrol fiyatları, ekonomik kaygılar, küresel ısınma gibi sebepler elektrikli araçlara olan ilgiyi arttırmaktadır. Dinamik yük profilleri ile bilinen elektrikli araçların yüksek güç yoğunluğuna sahip bir enerji depolama sistemi ile beslenmesi gerekmektedir. Ayrıca, uzun menzil için enerji depolama sisteminin enerji yoğunluğunun da yüksek olması gerekmektedir. Bu iki ihtiyaca tek bir tür enerji depolama sistemi ile cevap verilmesi zor olduğundan, literatürde hibrit enerji depolama sistemlerinin kullanılması önerilmektedir. Örneğin, batarya ultrakapasitör hibrit sistemi ile yüksek güç ve yüksek enerji yoğunluğuna ulaşılabilirken aynı zamanda batarya ömrü de arttırılabilmektedir. Bu proje yukarıda örnekleri verilen hibrit güç sistemlerini oluşturabilecek, çift yönlü olarak giriş kaynakları arasında aktif güç paylaşımı yapabilen, her iki yönde de düşürücü ve yükseltici olarak çalışabilen çok fazlı çok girişli bir güç elektroniği dönüştürücüsü önermektedir. Önerilen bu dönüştürücü, çok fazlı yapısı yardımıyla benzer dönüştürücülerde karşılaşılan düşük verim ve yüksek giriş akımı dalgalanması gibi problemleri ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca verimi arttırmak amacıyla devreye bir bastırma hücresi eklenmesi önerilmektedir. Önerilen dönüştürücünün 1-fazlı, 2-fazlı ve 3-fazlı hallerinin bastırma hücresi içeren ve içermeyen durumları için analiz, tasarım ve benzetim çalışmaları yapılmıştır. Prototipler üretilmiş ve sistemler deneysel olarak test edilmiş, verim, güç yoğunluğu ve maliyet açılarından karşılaştırılmıştır. Son olarak detaylı bir maliyet analizi yapılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessyumuşak anahtarlama.çok girişli çok fazlı dönüştürücülerhibrit sistemelektrikli araçlarElektrikli Araçlarda Hibrit Güç Sistemleri GeliştirilmesineYönelik Yüksek Verimli Çift Yönlü Çok Fazlı Çok Girişli Bir DC-DC Dönüştürücünün GeliştirilmesiProject182621795