Işıklı, Emel İştarYıldız, Hasan Hüseyin2021-02-252021-02-252019https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZkvSm7sWktkkg60tC0REtt26SFMAViBoYO4exVz5tXq4https://hdl.handle.net/20.500.12684/8178YÖK Tez No: 560812Acil sağlık hizmetlerinin başarılı bir şekilde yerine getirilmesinde insan faktörü büyük öneme sahiptir. Çünkü tüm hizmetler insanlar tarafından sunulmaktadır. Bu nedenle kaliteli bir acil sağlık hizmeti için çalışanların kurumuna bağlı, yöneticisine ve kurumuna güvenen, etik kurallara uyan kişilerden oluşması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Düzce acil sağlık hizmetleri çalışanlarının etik iklim algılarının örgütsel güven ve örgütsel bağlılık ile ilişkisinin ortaya konmasıdır. Araştırmada nicel veri analiz tekniklerinden tarama modeli kullanılmış olup, saha araştırması kapsamında hazırlanan anket formu çalışanlara uygulanmıştır. Çalışanlara uygulanan anket formunun ilk bölümünde katılımcıların demografik bilgileri, ikinci bölümünde örgütsel bağlılık ölçeği, üçüncü bölümünde örgütsel güven ölçeği ve son bölümünde de etik iklim ölçeği yer almaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; Acil sağlık hizmetleri çalışanlarının etik iklim algıları ile örgütsel güvenleri arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, çalışanların etik iklim algıları ile örgütsel bağlılıkları arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişkinin olduğu ve son olarak da çalışanların örgütsel güvenleri ile örgütsel bağlılıkları arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır.The human factor is of great importance in the successful delivery of emergency health services. Because all services are offered by people. Therefore, depending on the quality of emergency medical services for corporate employees, directors and trusting the institutions should be composed of people obey to the ethical rules. The purpose of this study, the ethical climate perceptions of organizational trust Duzce emergency medical services employees, and to demonstrate the relationship between organizational commitment. The survey model, which is one of the quantitative data analysis techniques, was used in the study and the questionnaire prepared within the scope of the field research was applied to the employees. In the first part of the questionnaire applied to the employees, demographic information of the participants, organizational commitment scale in the second part, organizational trust scale in the third part and ethical climate scale in the last part. According to research results; It is revealed that there is a positive strong relationship between the ethical climate perceptions and organizational trust of emergency medical services employees. However, it was found that there is a positive strong relationship between employees' ethical climate perceptions and organizational commitment, and finally there is a positive strong relationship between organizational trust and organizational commitment of employees.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHastanelerHospitalsSağlık Kurumları YönetimiHealth Care ManagementİşletmeBusiness AdministrationAcil servisEmergency serviceAcil tıp servisleriEmergency medical servicesDüzceDüzceEtik iklimEthical climateSağlık personeliHealth personnelÇalışanlarWorkersÖrgütsel bağlılıkOrganizational commitmentÖrgütsel güvenOrganizational trustDüzce acil sağlık hizmetleri çalışanlarının etik iklim algılarının örgütsel güven ve örgütsel bağlılık ile ilişkisiThe relationship between ethical climate, organizational trust and organizational commitment of Düzce emergency medical services employeesMaster Thesis1157