Temizkan, Ramazan CahitBüyük, NurselKılıçaslan, ÖnderAnkaralı, HandanKocabay, Kenan2021-12-012021-12-0120192149-52542458-8849https://doi.org/10.21673/anadoluklin.463388https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNU9ERXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/9110Amaç: Acil servisler hastanelerin her tür acil hasta ve yaralıya kesintisiz hizmet veren en önemlibirimlerindendir. Bu çalışmada Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Acil Servisi’ne belli birdönemde başvuran hastaların çeşitli özelliklerini ve dağılımlarını ortaya koymak ve elde edilenbulgular doğrultusunda performansı yüksek, iş gücü kaybı en aza indirilmiş, kaliteli hizmet verenve hasta memnuniyetini önemseyen bir acil servis modeli çizmek amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntemler: 1.01.2012—31.12.2016 döneminde başvuran toplam 116.172 hastanınkayıtları elektronik ortamda retrospektif olarak incelendi. Kayıtlarda hastaların yıl içinde kaç kezacil polikliniğine başvurduğuna, başvuru zamanına ve nedenlerine, aldığı tanıya ve hizmet çeşidine, ve yaş, cinsiyet ve sosyoekonomik özellerine dair bilgiler yer almakta idi.Bulgular: Çocuk Acil Servisi’ne başvuran hasta sayısının 2012–2016 yıllarında sırasıyla 11.336(%9,75), 15.453 (%13,3), 23.944 (%20,6), 28.695 (%24,7) ve 36.744 (%31,6) olduğu ve yıllar içindebaşvuran hasta sayısında anlamlı bir artış kaydedildiği görüldü.Tartışma ve Sonuç: Çocuk acil servislerine gelen hastaların sosyodemografik ve klinik özellikleritespit edilerek bir veri tabanı oluşturulması, bu servisler için yapılacak çalışma ve gelecek planları açısından çok önemlidirAim: Emergency departments are among vital units of hospitals, providing non-stop care in all cases of emergency and injury. This study aimed to present various characteristics and distributions of the patients visiting the Pediatric Emergency Department of the Düzce University Medical Faculty within a specified period and, based on the data obtained, define an emergency service model with high performance, minimized labor loss, high service quality, and prioritized patient satisfaction. Materials and Methods: Records of a total of 116,172 patients admitted between 1.1.2012 and 31.12.2016 were electronically reviewed retrospectively. The records included information as to how many times the patients visited the emergency polyclinic in a single year, admission time and indication, type of the diagnosis and medical care received, and patient age, sex and socioeconomic characteristics. Results: We found that the number of the patients visiting the Pediatric Emergency Department in the years 2012 to 2016 was 11,336 (9.75%), 15,453 (13.3%), 23,944 (20.6%), 28,695 (24.7%) and 36,744 (31.6%), respectively, and that there was a significant increase in the visiting patient number over the years. Discussion and Conclusion: Creating a database by determining the sociodemographic and clinical characteristics of patients visiting pediatric emergency services is crucial for the work and future planning for these services.tr10.21673/anadoluklin.463388info:eu-repo/semantics/openAccess[No Keywords]Bir Tıp Fakültesi Hastanesinin Çocuk Acil Servisine Başvuran Hastaların ÖzellikleriArticle242122131