Öcel, YusufArslan, Hakan Murat2020-04-302020-04-3020182148-25862148-2586https://doi.org/10.15295/bmij.v6.i3.341https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFNE1qTTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/2258Hazır giyim sektörü sürekli değişen tüketici profili ile tüketicilerin satın alma davranışlarından aşırıetkilenmektedir. Bu yüzden işletmeler, tüketicilerin tercihlerini yakından izlemelidirler. Aslında tüketicilerinzihninde algısal farklılık oluşturan unsurlar; kimi zaman bir şekil bazen de bir renk dahi olabilir. Bu çalışmanınamacı, tüketicilerin hazır giyim ürünlerini satın almalarında renklerin etkisini incelemektir. Çalışmada ankettekniği kullanılmıştır. Araştırma evrenini Düzce ilinde yaşayan tüketiciler oluşturmaktadır. Kolayda örneklemmetodunun kullanıldığı bu çalışma da örneklem büyüklüğü 400 olarak belirlenmiştir. SPSS paket programınınkullanıldığı araştırmada; frekans, ANOVA, Independent Sample T-testi ve faktör analizi yapılmıştır. Yapılan faktöranalizi sonucunda beş boyut ortaya çıkmıştır. Bu boyutlar; Kişilik Yapısı, Gelişigüzellik, Kültür, Sosyal Ortam vePsikolojik Durumdur. Yapılan Independent Sample T-testi ve ANOVA testi sonuçlarına göre de anlamlı farklılıklarçıkmıştır. Ayrıca faktör analizi sonuçlarına göre kişilik yapısı ve kültür boyutlarının ortalamaları yüksektir. Busonuçlar doğrultusunda tüketicilerin bu faktörlere daha fazla önem verdikleri anlaşılmaktadır. Daha sonrayapılacak benzer çalışmalarda farklı boyutlar ile tüketicilerin hazır giyim satın alma davranışlarında renklerinetkisi araştırılabilir.The ready wear sector is heavily influenced by consumers' purchasing behavior with the continuouschanging consumer profile. Because of this, businesses should closely monitor consumer preferences. In fact, theperceptual differences in the consumers' minds; sometimes it can be a shape or even a color. The purpose of thisstudy is to examine the effect of colors on consumer purchases of ready wear products. Survey technique was usedin the study. The research population consists of consumers living in Düzce province. The sample size is 400 inthis study where the easily sampling method is used. In the study using SPSS package program; frequency,ANOVA, Independent Sample T-test and factor analysis were conducted. Five dimensions emerged as a result ofthe factor analysis. These dimensions; Personality Structure, Casuality, Culture, Social Environment andPsychological Situation. Significant differences were also found according to the Independent Sample T-test andANOVA test results. In addition, according to the results of factor analysis, the average personality and culturedimensions are higher. In the light of these results, it is understood that consumers pay more attention to thesefactors. In similar studies to be done later, the effects of colors on consumer purchases of ready wear with differentdimensions can be investigated.tr10.15295/bmij.v6.i3.341info:eu-repo/semantics/closedAccessİşletmeİşletme FinansHazır Giyim Ürünlerinde Tüketicilerin Demografik Özellikleri İle Renk Algılarının DeğerlendirilmesiEvaluation Of Color Perceptions By Consumers 'Demographic Properties In Ready Wear ProductsArticle63154170