Yanartaş, MustafaGürsel, Esra2021-02-252021-02-252020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs2NCAGMakABHrfyLvmf3b05xNVocNq6XxFV45YBQi6bohttps://hdl.handle.net/20.500.12684/8394YÖK Tez No: 654322Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeden en fazla etkilenen sektörlerden biri de bankacılık sektörüdür. Sürekli yenilenen teknolojiler geleneksel bankacılığın yapısal anlamda etkilenmesine sebep olmuştur. Bilişim teknolojilerinin kullanımı ile başlayan bu süreç internet teknolojisinin de gelişmesiyle bankaları, internet bankacılığı ve en sonunda da mobil bankacılık uygulamalarına yönelmiştir. Tüm bu gelişmelerin ana nedeni değişen dünyadaki ihtiyaçların daha hızlı karşılanmaya çalışılması ve bu değişime uygun daha yenilikçi bir hizmet sunmaktır. Bankacılık sektörü teknolojik gelişmeler ışığında mobil uygulamalarını geliştirmek için ciddi yatırımlar yapmaktadır. Mobil bankacılık yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış toplam müşteri sayısı mart 2020 itibariyle yaklaşık 83 milyon kişidir. Bunların 52 milyon 481 bin kişisi ( yüzde 63'ü) ocak-mart 2020 dönemi içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmıştır. Bankaların daha başarılı olabilmeleri için en az bir kere giriş yapmış olan kişilerin devamlılığının sağlanması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; Mobil bankacılığın, banka müşterileri tarafından kabul ve benimsemesine yönelik davranışsal niyetini, mobil uygulama kabul modeli ile ortaya koymaktır. Araştırma evrenini Bursa' da yaşayan mobil bankacılık kullanan 18 yaş üstü bireyler oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler yüz yüze görüşme anket tekniği ile internet üzerinden çevrimiçi anket uygulamasından yararlanılarak elde edilmiştir. Değerlendirmeye alınan ve analizde kullanılan toplam anket sayısı 382'dir. Araştırmada AMOS ve LISREL programları ile yapısal eşitlik modeli(YEM) uygulanarak veriler analiz edilmiştir. Ayrıca IBM SPSS Statistics 23 ile betimleyici analizler ve faktör analizi yapılmıştırOne of the sectors most affected by the rapid developments in technology is the banking sector.Continuously renewed technologies have caused traditional banking to be affected structurally.This process,which started with the use of information technologies,turned towards banks,internet banking applications and finally mobile banking applications with the development of internet technology. The main reason for all these developments is to try to meet the needs of the changing world faster and to provide a more innovative service in line with this change. The banking sector makes serious investments to develop mobile applications in the light of techonological developments.The total number of customers registered in the system for mobile banking and having at least once is approximately 83 million as of March 2020.Of these,52 million 481 thousand people(63 percent) have entered at least once in the January-March period.In order for banks to be more successful people who have logged in at least once should be maintained. The aim of this study is to reveal the behavioral intention of mobile banking towards the acceptance and adoption of bank customers with the mobile application acceptance model. The universe of research consists of individuals over the age of 18 living in Bursa and using mobile banking.In the study, quantitative research was used and the data were obtained bu using face to face interviews,survey technique and online survey application on the internet.The Total numbers of questionaires evaluated and used in the analysis is 382.In the research ,the data were analyzed bu applying AMOS, LISREL programs and Structural Equation Model(SEM).In addition, descriptive analysis and factor analysis were performed with IBM SPSS Statistics 23.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilim ve TeknolojiScience and TechnologyMobil uygulama kabul modelinin mobil bankacılıkta kullanılmasıThe use of mobile application acceptance model in mobileMaster Thesis1114