Ağbulut, ÜmitBakır, Hüseyin2020-04-302020-04-3020192148-2446https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME1qRTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/1162Transportation is nearly entirely (99.9) powered by internal combustion engines (ICEs) burning the fossil fuelslike oil and liquefied petroleum gas. However, the world fossil fuels’ reserves are finite, and it is foreseen it willrun out nearly 50 years for oil, 60 years for natural gas, and 80 years for coal. Thus, humankind has rapidlystarted to seek new, renewable and clean energy sources for particularly powering the vehicles. In this scope, thebiggest alternative to classic internal combustion engines is undoubtedly electric vehicles (EVs) like in the past.In recent years, there has been an increasing interest in electric vehicles, and over the past decade, there has beena dramatic increase in EVs production of 1500%. On the other hand, Turkey has failed to keep pace with thisincrease, and seen 475 EVs by end of 2017. It is thought Turkish dependence on fossil fuels, and moregreenhouse gas emissions than its undertaken in the Kyoto protocol as a country of signed Kyoto protocol,Turkey should rapidly turn its route to the electric vehicles to reduce fossil fuel consumption and greenhouse gasemissions. Additionally, as together with a tendency to electric vehicles, it will be useful tending to renewableand alternative energy sources for contributing to the countries’ economies depending on decreasing on fossil-based fuels. For this scope, this paper aims not only to compare the electric vehicles and internal combustionengines but also to give information about the influence over the ecological balance of the world, arising fromthese powering methods. Finally, the nuclear energy policy of Turkey was also evaluated as an alternative to therapidly increasing electricity consumption of the country in this paper.Ulaşım neredeyse tamamen (99.9) petrol ve sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) gibi fosil yakıtları kullanan içtenyanmalı motorlar (IYM) tarafından sağlanmaktadır. Ancak, dünya fosil yakıtlarının rezervleri sınırlıdır, petrol için yaklaşık 50, doğalgaz için 60 ve kömür için 80 yıllık bir ömür öngörülmektedir. Bu yüzden insanoğlu,özellikle araçların tahrik edilebilmesi için yeni, yenilenebilir ve temiz enerji kaynakları arayışına başlamıştır. Bukapsamda, klasik içten yanmalı motorlara en büyük alternatif, geçmişte de olduğu gibi şüphesiz elektrikliaraçlardır (EA). Son yıllarda elektrikli araçlara olan ilgi giderek yükselmiş ve geçtiğimiz on yılda elektrikli araçüretiminde % 1500'lük çarpıcı bir artış gerçekleşmiştir. Öte yandan, Türkiye bu artışa ayak uyduramamış ve2017 yılı sonuna kadar ülkede yalnızca 475 elektrikli araca rastlanmıştır. Türkiye’nin fosil kökenli yakıtlara olanbağımlılığı ve Kyoto protokolüne imza atmış bir ülke olarak bu protokolde taahhüt ettiğinden daha çok sera gazıemisyonuna sebep olduğu düşünüldüğünde, fosil yakıt tüketimini ve sera gazı emisyonunu azaltmak için rotasınıhızlıca elektrikli araçlara çevirmesi uygun olacaktır. Ayrıca, elektrikli araçlara yönelmeyle birlikte fosil yakıttüketimindeki azalmayı destekleyici olarak yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarına özellikle de nükleerenerjiye yönelmenin ülke ekonomisine de katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda, bu çalışma sadeceelektrikli araçları ve içten yanmalı motorları karşılaştırmakla kalmamış, aynı zamanda araçların tahrikyöntemlerinden kaynaklanan, dünyanın ekolojik dengesi üzerindeki etkiler hakkında da bilgi vermeyiamaçlamıştır. Son olarak, çalışmada; hızla artış gösteren elektrik enerjisi tüketimine karşı bir alternatif olarakülkenin nükleer enerji politikasına da değinilmiştir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessBahçe BitkileriBalıkçılıkBilgisayar BilimleriBilgi SistemleriBilgisayar BilimleriDonanım ve MimariBilgisayar BilimleriSibernitikBilgisayar BilimleriTeori ve MetotlarBilgisayar BilimleriYapay ZekaBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiBitki BilimleriBiyolojiBiyoloji Çeşitliliğinin KorunmasıÇevre BilimleriÇevre MühendisliğiDenizcilikDeniz ve Tatlı Su BiyolojisiEkolojiEndüstri MühendisliğiEnerji ve YakıtlarEntomolojiFizikAkışkanlar ve PlazmaFizikAtomik ve Moleküler KimyaFizikKatı HalFizikMatematikFizikNükleerFizikokimyaFizikPartiküller ve AlanlarFizikUygulamalıGenetik ve KalıtımGıda Bilimi ve TeknolojisiGörüntüleme Bilimi ve Fotoğraf TeknolojisiHücre ve Doku Mühendisliğiİmalat Mühendisliğiİnşaat Mühendisliğiİnşaat ve Yapı TeknolojisiJeokimya ve JeofizikJeolojiKimyaAnalitikKimyaİnorganik ve NükleerKimyaOrganikKimyaTıbbiKimyaUygulamalıLimnolojiMaden İşletme ve Cevher HazırlamaMalzeme BilimleriBiyomalzemelerMalzeme BilimleriKâğıt ve AhşapMalzeme BilimleriKaplamalar ve FilmlerMalzeme BilimleriKompozitlerMalzeme BilimleriÖzellik ve TestMalzeme BilimleriSeramikMalzeme BilimleriTekstilMantar BilimiMatematikMetalürji MühendisliğiMeteoroloji ve Atmosferik BilimlerMikroskopiMimarlıkMineralojiMühendislikBiyotıpMühendislikDenizMühendislikElektrik ve ElektronikMühendislikHava ve UzayMühendislikJeolojiMühendislikKimyaMühendislikMakineMühendislikPetrolNanobilim ve NanoteknolojiNükleer Bilim ve TeknolojisiOptikOrman MühendisliğiPaleontolojiParazitolojiPolimer BilimiRobotikSavunma BilimleriSpektroskopiSu KaynaklarıTaşınımTaşınım Bilimi ve TeknolojisiTelekomünikasyonTermodinamikYeşilSürdürülebilir Bilim ve TeknolojiZiraat MühendisliğiZiraatToprak BilimiThe Investigation on Economic and Ecological Impacts of Tendency to Electric Vehicles Instead of Internal Combustion Enginesİçten Yanmalı Motorlar Yerine Elektrikli Araçlara Yönelmenin Ekonomik ve Ekolojik Etkilerinin AraştırılmasıArticle712536