Şahin, ŞeymaKılıç, Abdurrahman2023-07-262023-07-2620222148-6999http://doi.org/10.21666/muefd.969273https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150186https://hdl.handle.net/20.500.12684/13503Bu çalışmanın amacı; ölçme ve değerlendirme dersinin uzaktan öğretime dayalıproblem tabanlı öğrenmeye göre nasıl düzenlenebileceğini göstermek ve buyönteme göre düzenlenen derse karşı öğrenci tutumlarını belirlemektir.Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması ilegerçekleştirilmiştir. Eylem araştırması döngüsü üç aşamadan oluşmuştur. Dersintasarımı “problem tabanlı öğrenme” anlayışına uygun olarak yapılandırılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde “amaçlı örnekleme” yöntemikullanılmıştır. Çalışma grubunu; Türkiye’de bir devlet üniversitesinde OkulÖncesi Öğretmenliği bölümünde lisans eğitimi alan 48 üçüncü sınıf öğrencisioluşturmuştur. Öğrencilerden 38’i kız, 10’u ise erkektir. Verilerintoplanmasında; “Süreç Değerlendirme Formu” ve “Öğrenci Mektupları”kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerinsürecin başında dersin tasarımına yönelik olumsuz görüşleri olduğu, bugörüşlerin süreç boyunca azaldığı belirlenmiştir. Süreç boyunca öğrencilerinproblem tabanlı öğrenmeye karşı tutumlarının olumlu yönde değişim gösterdiğisonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin iletişim platformlarından, iletişimzamanlarından ve iletişimin niteliğinden şikâyet ettikleri görülmüştür. Zamanlaöğrencilerin sürece adapte olduğu, iletişimle ilgili olumsuz düşüncelerin oldukçaazaldığı, uzaktan eğitim sürecinde yapılan canlı derslerin öğrencilerin derse veproblem çözmeye karşı tutumlarını olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Problem tabanlı öğrenme modelinin Ölçme ve Değerlendirme dersiningerektirdiği bütün bilgi ve becerilerin kazanılmasında etkili olduğu sonucunaulaşılmıştırtr10.21666/muefd.969273info:eu-repo/semantics/openAccesseylem araştırmasıöğrenci görüşleriölçme ve değerlendirme dersiProblem tabanlı öğrenmeuzaktan öğretim Action researchDistance learningMeasurement and evaluation courseProblem-based learningStudent opinionsProblem Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Öğrenci GörüşleriArticle923333531150186