Biroğul, SerdarKoçer, Kenan2020-04-302020-04-3020181308-66931308-6693https://doi.org/10.21923/jesd.402784https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJMk5qazNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12684/860İşletmeler, bakım-onarım çalışmalarını takip edebilmek için bilgi işlem tabanlısistemlere ihtiyaç duymaktadır. Bakım-onarım sisteminin sorunsuz çalışması içinkaydedilen verilerin ve bu verileri elde edebilmek için yapılan işlemlerin saklanmasıgerekir. İşletme yöneticileri ellerindeki kayıtlı verilerle, sistemlerden çekeceklerigrafikler ve raporlar neticesinde işletmelerin bakım–onarım maliyetlerinidüşürebilmektedirler. Gerçekleştirilen bu çalışmada bakım–onarım sistemininşirketler ve kurumlara uyumlu hale getirilip tamamlanabilmesi için müşteriden gelengeri bildirimler alınmıştır. Bu bildirimlere göre yazılımın geliştirilmesi sağlanmıştır.Yeni modüller eklenmiştir. Entegrasyonlar yapılmıştır. Elektronik imza uygulamasıdahil edilmiştir. Yapılan geliştirmeler doğrultusunda kaydedilecek verilerinyönetilmesi ve sistemin hızının düşmemesi için önbellekleme ihtiyacı ortayaçıkmıştır. Kullanıcıların arayüzlere daha hızlı ulaşması ve sistemi dinamikkullanabilmeleri için AppFabric teknolojisi kullanılarak önbellekleme sağlanmıştır.Yapılan yeni geliştirmelerde sadece kullanıcı değil sistemin geliştiricilerinin deverileri kolay elde edip yönetebilmeleri için AppFabric uygulaması yerine Redisteknolojisine geçilmiştir. Böylece hem sistem geliştiricileri hem son kullanıcılarverileri önbellekten kolayca yönetebileceklerdir.Enterprises (Operations) need IT-based systems in order to carry out repair andmaintenance works. To ensure the proper functioning of the repair and maintenancesystem, it is necessary to obtain and store data on the operations that are carried out.Managers of the enterprise can reduce the cost of repair and maintenance by usingthe graphics and reports that they can produce with the system with the help of therecorded data. In this work, feedback coming from the customer has been reviewedand evaluated to make the maintenance and repair system more complete andcompatible with the operations of the companies and institutions. Software has beenimproved in accordance with feedback taken from the customer. New models havebeen added. Integrations have been completed; and electronic signature applicationhas been included. There is a need for caching in order to manage the recorded datain the direction of the developments made and to keep the speed of the system fromfalling. Caching is provided using AppFabric technology so that users can access theinterfaces faster and use the system dynamically. New developments have been madeto Redis technology instead of AppFabric application so that system developers caneasily obtain and manage the data, not only the user but the system developers andend users can easily manage the data from the cache.tr10.21923/jesd.402784info:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriBilgi SistemleriBilgisayar BilimleriDonanım ve MimariBilgisayar BilimleriSibernitikBilgisayar BilimleriTeori ve MetotlarBilgisayar BilimleriYapay ZekaBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiÇevre MühendisliğiEndüstri MühendisliğiEnerji ve YakıtlarGıda Bilimi ve Teknolojisiİmalat Mühendisliğiİnşaat Mühendisliğiİnşaat ve Yapı TeknolojisiJeokimya ve JeofizikJeolojiMaden İşletme ve Cevher HazırlamaMalzeme BilimleriBiyomalzemelerMalzeme BilimleriKaplamalar ve FilmlerMalzeme BilimleriKompozitlerMalzeme BilimleriÖzellik ve TestMalzeme BilimleriSeramikMalzeme BilimleriTekstilMühendislikBiyotıpMühendislikElektrik ve ElektronikMühendislikJeolojiMühendislikKimyaMühendislikMakineNanobilim ve NanoteknolojiRobotikTaşınım Bilimi ve TeknolojisiTelekomünikasyonYeşilSürdürülebilir Bilim ve TeknolojiWeb Ve Mobil Tabanlı Bakım Onarım Ve Varlık Yönetim Sisteminde Önbellekleme YaklaşımlarıMobile And Web Based System For Maintenance & Repair And Asset Management Caching ApproachesArticle64579589