Kayaalp, Fatih2020-04-302020-04-3020172146-49872146-7277https://doi.org/10.7212/zkufbd.v7i2.875https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprME5ESXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12684/2080Churn Analysis is one of the world wide used analysis on Subscription Oriented Industries to analyze customer behaviors to predictthe customers which are about to leave the service aggrement from a company. It is based on Data Mining methods and algorithmsand become so important for companies in today’s commercial conditions as gaining a new customer’s cost is more than retaining theexisting ones.The paper reviews the releveant studies on Customer Churn Analysis on Telecommunication Industry in literature to present a generalinformation to readers about the frequently used data mining methods used, results and performance of the methods and shedding alight to further studies. To keep the review up to date, studies published in last five years and mainly last two years have been included.Müşteri Ayrılma Tahmin Analizi, dünya çapındaki müşteri odaklı sektörlerdeki şirketlerin müşterilerinin davranışlarını analizederek, bu müşterilerden hizmet almayı bırakmayı düşünenleri tahmin etmeye yönelik olarak kullandıkları bir inceleme şeklidir. Verimadenciliği temelli bu analiiz yöntemi, günümüzdeki ticari şartlarda yeni müşteri kazanmanın eldekini tutmaya göre daha maliyetliolması dolayısıyla çok daha önemli bir hale gelmiştir.Sunulan çalışmada, literatürde bulunan haberleşme sektörüne yönelik yapılmış Müşteri Ayrılma Tahmin Analizi çalışmaları, buçalışmalarda sıklıkla kullanılan veri madenciliği yöntemleri, elde edilen sonuçlar ve performansları hakkında bilgi vermek ve ileriyeyönelik çalışmalara ışık tutmak amaçlanmıştır. Derlemenin güncel olması için de son beş yıldaki yayınlar ve ağırlıklı olarak da son ikiyıldaki çalışmalara yer verilmiştir.en10.7212/zkufbd.v7i2.875info:eu-repo/semantics/openAccessBiyolojiBiyoloji Çeşitliliğinin KorunmasıÇevre BilimleriÇevre MühendisliğiEkolojiEntomolojiFizikAkışkanlar ve PlazmaFizikAtomik ve Moleküler KimyaFizikKatı HalFizikMatematikFizikNükleerFizikPartiküller ve AlanlarFizikUygulamalıİmalat Mühendisliğiİnşaat Mühendisliğiİnşaat ve Yapı Teknolojisiİstatistik ve OlasılıkJeolojiKimyaAnalitikKimyaOrganikKimyaTıbbiMatematikMühendislikDenizMühendislikElektrik ve ElektronikMühendislikHava ve UzayMühendislikJeolojiMühendislikKimyaMühendislikMakineNanobilim ve NanoteknolojiPolimer BilimiRobotikSavunma BilimleriTelekomünikasyonTermodinamikZoolojiReview of Customer Churn Analysis Studies in Telecommunications IndustryTelekomünikasyon Sektöründe Müşteri Ayrılma Tahmin Analizi Çalışmaları DerlemesiArticle22696705